Spalio 19 d. vyko tarptautinė konferencija ,,Gyvieji projektai: patirtinis mokymasis ir mokslo bei verslo bendradarbiavimas“, subūrusi aukštųjų mokyklų bei verslo sektoriaus atstovus iš Lietuvos, Italijos, Suomijos, Ispanijos, Rusijos.
Ši konferencija - Erasmus+ KA2 Strateginių partnerysčių programos projekto „Patirtinio mokymosi projektų sistemos tobulinimas - ELPE“ (Nr. 2017-1-LT01-KA203-035275) vykdymo metu sukurto intelektinio produkto sklaidos renginys. Projektą įgyvendina Utenos kolegija (Lietuva), Centro Internazionale di Studi e Ricerche sull’Economia Turistica (Italija), HAAGA-HELIA OY AB (Suomija), Fundació Universitat Autònoma de Barcelona (Ispanija). Projektu siekiama stiprinti aukštojo mokslo ir verslo sektoriaus ryšius, atskirų šalių bendradarbiavimą ir patirties sklaidą, tobulinant praktinio mokymo procesus, diegiant naujus mokymosi metodus, skatinančius studentų kūrybiškumą bei kitus gebėjimus.
Konferenciją atidarė ir dalyviams sėkmingo darbo palinkėjo kolegijos direktorius doc. dr. Raimundas Čepukas. Plenarinio posėdžio pradžioje dr. Federica Montaguti (Italija) pristatė projekto partnerių parengtą metodologinį vadovą „Students’ consultancy. An international perspective“, kuriame pateikiama metodologija, kaip studijų procese taikyti „gyvuosius projektus“ (angl. live projects).
Minėtas vadovas skirtas aukštojo mokslo institucijų dėstytojams, norintiems visiškai ar iš dalies keisti savo mokymo metodus tam, kad būtų užtikrinama studijų kokybė ir didinamas studentų įsidarbinamumas. Vadovas sudarytas iš trijų dalių, kiekvienos dalies pabaigoje pateikiami realūs „gyvųjų projektų“ metodologijos taikymo pavyzdžiai. Pirmojoje dalyje pristatoma „gyvų projektų“ sąvoka, pateikiamos patirtinio mokymosi charakteristikos ir reikalavimai.
Antroji dalis skirta „gyvųjų projektų“ valdymo klausimams: kaip įtraukti verslo atstovus į „gyvųjų projektų“ valdymą, koks turėtų būti jų ir dėstytojų vaidmuo ir kt.
Trečiojoje dalyje pateikiama visa informacija, įrankiai, patarimai, skirti integruoti „gyvuosius projektus“ į studijų programas. Ši dalis apima ne tik „gyvųjų projektų“ įgyvendinimo pavyzdžius skirtinguose universitetuose ir šalyse, bet ir priedą su patarimais ir paruošta naudotis konkrečia mokymo medžiaga.
Plenariniame posėdyje, kurį moderavo doc. dr. Vaida Bartkutė-Norkūnienė (Utenos kolegija), ,,gyvųjų projektų“ įgyvendinimo patirtimi dalinosi Luca Vescovi (Italija), dr. Francesc Romagosa, Gemma Sagué, Laura Lizbeth Martínez (Ispanija) bei Laimonas Kairiūkštis (Verslo aljansas, Kaunas).
Antroje konferencijos dalyje (moderatorė - dr. Federica Montaguti) mintis išsakė Danutė Rasimavičienė (Vilniaus kolegija), Liisa Wallenius (Suomija), dr. Mikas Balkevičius (Probleminio mokymo institutas, Vilnius), dr. Jūratė Urbonienė ir Rūta Puidokaitė-Savickienė (Utenos kolegija), Irina Guseva ir Oksana Stepurenko (Rusija), dr. Valentina Varivoda (Rusija), dr. Lina Kazokienė (Socialinių paslaugų centras, Panevėžys) ir kiti konferencijos dalyviai.
,,Įgyvendinant šio dvejų metų trukmės (2017-09-01 – 2019-08-31) projekto idėjas ir tikslus stiprinami studentų projektinių ir tiriamųjų darbų rašymo, bendradarbiavimo su įmonėmis sprendžiant socialinių partnerių iškeltas problemas gebėjimai, tuo pačiu stiprinami studentų bendrieji gebėjimai (darbo komandoje, kūrybiškumo, strateginio mąstymo ir pan.),“ – sako projekto vadovė doc. dr. Vaida Bartkutė-Norkūnienė. Jos teigimu, konferencija parodė naujas galimybes rengiant šiandienos specialistą - jau studijų metu įgijusį patirties konkrečioje darbo vietoje, mokantį spręsti problemas, lankstų ir nebijantį iššūkių.
***
Projektas „Patirtinio mokymosi projektų sistemos tobulinimas (ELPE, 2017-1-LT01-KA203-035275)“ (angl. Experiential Live Project Enhancement) vykdomas dvejus metus (2017-09-01 – 2019-08-31). Įgyvendinant projekto idėjas ir tikslus stiprinami studentų projektinių ir tiriamųjų darbų rašymo, bendradarbiavimo su įmonėmis sprendžiant socialinių partnerių iškeltas problemas gebėjimai, tuo pačiu stiprinami studentų bendrieji gebėjimai (darbo komandoje, kūrybiškumo, strateginio mąstymo ir pan.)
Projekto partneriai: International Centre of Studies on Tourist Economics (CISET) (Venecija, Italija), Haaga-Helia Porvoo Campus (Helsinkis, Suomija), Fundacio Universitat Autonoma de Barselona (FUAB) (Barselona, Ispanija). Utenos kolegija yra šio projekto teikėja.
Projekto tikslas - sukurti strateginę partnerystę, teigiamai prisidėsiančią prie studentų mokymo programų kokybės stiprinimo ir modernizavimo, įtraukiant aukštojo mokslo institucijas, verslo įmones ir vietos valdžios institucijas, skatinant studentų kūrybiškumą per patirtinį mokymąsi ir inovatyvių metodologijų, susijusių su „gyvųjų projektų“ integravimu.
Projekto uždaviniai:
- integruoti akademines ir patirtines žinias, kurių pagalba būtų tobulinamos studentų asmeninės savybės ir įsidarbinimo įgūdžiai įmonėse;
- mokyti studentus rašyti ir vykdyti realius verslo patirtinio mokymosi projektus, kuriuose studentai tobulins problemų sprendimo, sprendimų priėmimo, reflektyvumo ir komandinio darbo įgūdžius;
- sukurti mokymosi platformą, skirtą studentų bendradarbiavimui tarp įvairių šalių aukštųjų mokyklų sprendžiant įvairias realias verslo problemas.
Plačiau apie projektą čia.
Parengė projekto vadovė doc. dr. Vaida Bartkutė-Norkūnienė ir kolegijos ryšių su visuomene atstovė Ramutė Kavoliūnienė
Tado Gasiulio nuotraukose: